Regulamin
Regulamin
Data: 08.08.2024 r.
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa warunki świadczenia usług przez Natalię Suską i Dariusza Rudzińskiego prowadzących działalność w ramach spółki cywilnej pod firmą MentiClinic Centrum Zdrowia Psychicznego Natalia Suska Dariusz Rudziński Spółka Cywilna w Ciechanowie (06-400) ul. Płocka 9, posiadającej NIP: 566 203 73 64, REGON: 529250368, (dalej jako „Usługodawca” lub „Klinika”) na rzecz osób fizycznych za pośrednictwem witryny internetowej znajdującej się pod adresem elektronicznym www.menticlinic.pl.
- Usługodawca świadczy usługi umożliwiające Pacjentom dokonywanie rezerwacji wizyt w placówce stacjonarnej oraz rezerwacji konsultacji prowadzonych przez lekarzy oraz specjalistów Usługodawcy z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
- Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
- Pacjentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest pełnoletnia osoba fizyczna, która korzysta lub zamierza skorzystać z usług Usługodawcy (dalej jako „Pacjent’’).
- Dopuszcza się korzystanie z Wizyt i E-Wizyt przez osoby niepełnoletnie, za wyraźną zgodą ich opiekuna lub przedstawiciela ustawowego. Pracownik Kliniki jest uprawniony do żądania w każdym czasie, przedłożenia stosownej zgody oraz do odmowy świadczenia Wizyt i E-Wizyt, w przypadku braku takiej zgody.
- Zawartość strony internetowej, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowi własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.
§ 2. Ogólne warunki świadczenia usług
- Działalność Centrum Zdrowia Psychicznego regulują przepisy prawa, niniejszy regulamin oraz decyzje właścicieli.
- Poradnia świadczy usługi odpłatnie. Cennik usług znajduje się w siedzibie Usługodawcy.
- Rejestracja Pacjentów odbywa się telefonicznie pod numerem +48 531 041 161 lub przez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej.
- Pacjent jest umówiony w określonym bloku czasowym. Spóźnienie się na wizytę skraca czas jej trwania bez wpływu na koszt usługi.
- Konsultacji medycznych udzielają lekarze i specjaliści Centrum Zdrowia Psychicznego prowadzonego przez Usługodawcę.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że świadczenie Usług odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne, zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Podczas E-wizyty nie ma możliwości wystawienia recepty na leki z grupy benzdodiazepin i opioidów.
§ 3. Rezerwacja i Zakup Wizyty
- Korzystanie z usług MentiClinic jest odpłatne.
- Ceny za Wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- Pacjent ma możliwość rezerwacji Wizyty lub E-wizyty za pośrednictwem strony internetowej lub telefonicznie. W takim przypadku płatność za Wizytę następuję w placówce medycznej z góry przed rozpoczęciem Wizyty. Płatność za E-wizytę następuje najpóźniej na 48 godzin przed rozpoczęciem E-wizyty.
- W przypadku rezerwacji terminu na wizyty lekarskie, niektóre wizyty psychologiczne, diagnozy psychologiczne, zajęcia indywidualne lub grupowe i warsztaty, może istnieć konieczność opłacenia Wizyty z góry, z dłuższym wyprzedzeniem. O takiej konieczności Pacjent zostanie poinformowany przez personel Usługodawcy.
- W przypadku konieczności opłacenia Wizyty z góry na podstawie pkt 4 powyżej oraz w przypadku E-wizyty Usługodawca przesyła na wskazany przez Pacjenta w trakcie zakupu adres e-mail lub numer telefonu link do dokonania płatności za zakupioną Wizytę. Płatność dokonywana jest przez Pacjenta za pośrednictwem serwisu płatności Przelewy24 lub za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy w terminie wskazanym przez Usługodawcę wraz z przesłanym linkiem do dokonania płatności. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie Wizyta zostanie anulowana.
§ 4. Odwołanie lub zmiana terminu Wizyty lub E-wizyty
- Pacjent – w terminie 14 dni od dnia zakupu Wizyty lub E-wizyty – ma prawo odwołania zakupionej Wizyty i/lub Wizyty Domowej i/lub E-wizyty (odstąpienia od umowy), z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić najpóźniej na 36 godziny przed terminem jej wykonania.
- Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do Wizyty lub E-wizyty, która odbyła się przed upływem ww. terminu odstąpienia od umowy.
- Pacjent ma prawo odwołania zakupionej Wizyty i E-wizyty najpóźniej na 36 godzin przed terminem jej wykonania (nie wliczając weekendów i świąt).
- W przypadku odwołania przez Pacjenta Wizyty lub E-wizyty w czasie krótszym niż 36 godzin (nie wliczając weekendów i świąt oraz niezależnie od zaistniałych powodów swojej nieobecności) przed jej rozpoczęciem Pacjent/ Klient pokrywa cały koszt wizyty, a kwota uiszczona wcześniej za świadczenie nie będzie zwracana. Brak zwrotu środków spowodowany jest koniecznością poniesienia przez Usługodawcę kosztów należytego przygotowania wizyty Pacjenta oraz kosztów związanych z personelem i niezbędną infrastrukturą Usługodawcy.
- W przypadku nie pojawienia się Pacjenta na Wizytę lub na E-wizytę w zarezerwowanym czasie i nieodwołania tej Wizyty lub E-wizyty w terminie 36 godziny (nie wliczając weekendów i świąt) przed wizytą – uiszczona przy zakupie płatność za Wizytę lub E-wizytę nie będzie zwracana.
- Kwota uiszczona za Wizytę lub E-wizytę zakupioną lub zarezerwowaną w czasie krótszym niż 36 godziny przed jej rozpoczęciem nie będzie zwracana w razie jej odwołania w tym czasie.
- W przypadku odwołania przez Pacjenta Wizyty lub E-wizyty w czasie dłuższym niż 36 godzin (nie wliczając weekendu i świąt) przed jej planowanym rozpoczęciem oraz w przypadku odwołania Wizyty lub E-wizyty przez lekarza lub Usługodawcę – następuje zwrot całości uiszczonego wynagrodzenia w sposób odpowiadający sposobowi zapłaty za Wizytę lub E-wizytę, tj. za pomocą serwisu płatności elektronicznej lub przelewem na podany przez Pacjenta numer konta bankowego. Usługodawca dokonuje zwrotu środków Pacjentowi w terminie 14 dni od momentu przyjęcia wniosku o zwrot zapłaconej kwoty za Wizytę lub E-wizytę.
- W przypadku zwrotu należności Pacjent może zostać obciążony kosztami prowizji i opłat, które obciążyły Usługodawcę w związku z tą Wizytą lub E-Wizytą przez serwis płatności elektronicznej (zgodnie z regulaminem usługi) lub bank w przypadku przelewu zagranicznego (zgodnie z opłatami nałożonymi przez bank).
§ 5. Odpowiedzialność
- Pacjent zobowiązuje się w trakcie Wizyty lub E-wizyty do podawania danych i składania oświadczeń zgodnych z prawdą. Usługodawca oraz jego personel medyczny nie ponosi odpowiedzialności za skutki będące następstwem podania przez Pacjenta nieprawdziwych danych lub składania nieprawdziwych oświadczeń.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług telekomunikacyjnych świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych, za pośrednictwem których Pacjent łączy się z siecią Internet w celu korzystania z usług Usługodawcy.
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pomocą Serwisu na najwyższym poziom. W przypadku wystąpienia ewentualnych problemów technicznych związanych z funkcjonowaniem strony internetowej, niezależnych od Usługodawcy, których skutkiem może być ewentualna kolizja zarezerwowanego terminu Wizyty lub wykupionej E-wizyty z terminem wybranym w tym samym czasie przez innego Pacjenta, Usługodawca zastrzega sobie możliwość zapewnienia Pacjentowi możliwie najbardziej dogodnego terminu zamiennego dla wybranej usługi. Pacjent ma prawo nie zaakceptować innego terminu zaproponowanego przez Usługodawcę a tym samym może zrezygnować z usługi, otrzymując zwrot poniesionych kosztów.
§ 6. Reklamacje
- W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: ul. Płocka 9, 06-400 Ciechanów lub online na adres kontakt@menticlinic.pl. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań.
- Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie maksymalnie 14 dni od daty ich otrzymania.
§ 7 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.menticlinic.pl w wersji elektronicznej, umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Pacjent.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Pacjenci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie Serwisu. Wszelkie zmiany Regulaminu stają się skuteczne w terminie 14 dni od ich opublikowania w sposób opisany w zdaniu poprzednim.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności rozstrzygać w drodze negocjacji, a w razie ich bezskuteczności spory podlegać będą rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Miejscowość, data
Pełna nazwa przedsiębiorcy
Adres przedsiębiorcy
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy
Oświadczam, że odstępuję od umowy zawartej w dniu ……………………. dotyczącej
świadczenia na moją rzecz ……………….
Proszę o zwrot uiszczonej ceny na konto ……………………………….. / ………………………….…(inny sposób) ………………..…
………………………
Podpis konsumenta